boleh dikatakan entri mengeluh.
aku rasa penat sangat.
sebab terasa setiap apa yang aku buat tak dihargai
banyak hal nak difikirkan
hal kerja
hal kahwin
hal lepas kahwin
hal hutang
memang terasa terbeban sekarang ni
nak-nak pulak kat tempat kerja macam-macam hal dirombak.
dari benda kecik sampai ke benda besar
aku sampai rasa naik fedap
rasa nak quit
nak cari kerja lain
tapi aku nak cari kerja lain lepas kawin kalau boleh
sebab nya, tempat tinggal dan transportation
bukanlah aku ni manja
tapi lebih kepada tak mampu nak adakan transport sendiri
nak naik train ke bas ke memang tak masuk akal bila kerja kat kawasan yg jauh dari bus stand tempat bas berhenti
lagikan train..memang takde stesen langsung kat sini
nak ada pun MRI yang tak tau bila akan siap.huhu..
sekarang ni aku perlukan kekuatan
perlukan sokongan
rasa down sangat
aku tau ini ujian bila mana aku selalu lupakan Dia
ini bukan ujian sebenarnya
ini BALASAN sebab selalu sangat lupakan DIA
astaghfirullah..ampunkan aku Ya Allah
Aku tau dah berapa banyak kali aku minta ampun dari Engkau
dah berjuta kali aku kata aku sudah insaf
tapi ternyata aku ulangi lagi.
astaghfirullah..ampunkan ya allah..ampunkan aku..[
dan hari ini sebenarnya, AL-FATIHAH..
kalau mak ada, aku ucapkan SELAMAT HARI LAHIR MAK 18.02.1942
semoga mak tenang, bahagia, dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.
sungguh rindu yang terlalu menggunung pada mak
tak boleh digambarkan dengan apa-apa sebenarnya
hari ini dan bila-bila, serasa mahu peluk dan cium mak yang tak mampu lepas.
maafkan aku mak..maafkan..
Friday, February 18, 2011
bertebaran rasa hati..berkecamuk rasa diri..
Posted by honey at Friday, February 18, 2011 0 comments
Tuesday, September 21, 2010
janji
alhamdulillah..syukur padaMu ya Allah..Tuhan yg satu, yang maha Esa
atas kurniaMu yang maha besar ini, kami diikat dengan satu janji..
mudah-mudahan janji itu termateri satu hari nanti dengan izinMu ya Tuhan..
alhamdulillah kedua-dua keluarga menerima dengan lapang dada dan minda terbuka untuk menerima aku ini yang tak seberapa ada.
1 Syawal 1431H,
tidak ku kisahkan langsung pada sesiapa tentang satu rasa jiwa yang ada dalam hati ni. sayu..menatap pusara emak satu perkara yang sebenarnya aku kurang mampu.tapi aku gagahkan juga. gagahkan kaki meniti tiap langkah yang membawa aku ke makam itu.nun di hujung sana, sekarang, ada pokok tenggek burung.nun disitu dia bersemadi sendiri..mak, restukan hubungan ini..restukan ikatan ini..airmata tiada lagi.hanya melihat linangan yang mengalir di kelopak mata insan kesayangan aku.sabar la kanda.kita sudah nyata tiada bunda..
Syawal 1431H,
tidak ku kabarkan pada sesiapa tentang ikatan ini.maaf teman dan taulan.kami hanya buat kecil-kecilan.aku bukan lah anak raja untuk mempersembahkan segala acara.aku hanya insan hina.maafkan aku.pelukan dari bakal ibu aku itu sungguh mendamaikan rasa jiwa.terima kasih mama..terima kasih kerana mahu diri ini..
tiada punya rasa kecuali ucapan gunungan terima kasih pada semuanya. setiap baiknya kata-kata kalian, Allah angkat jadi doa..terima kasih..
Posted by honey at Tuesday, September 21, 2010 0 comments
Friday, March 19, 2010
kasih
bila sebelumnya rasa kobar2 nak meluahkan semuanya dalam blog nih..alih-alih terus blank..hari ni semahunya pujuk diri sendiri untuk ada mood..tapi langsung tak mahu mood tu datang..selera makan?langsung la tak ada..perut lapar macam tong drum pun tak mahunya disumbatkan makan..sejak malam tadi cuma minum jus..sebelum tido minum jus air mata..sekarang layan semua lagu Fynn Jamal..serasa ada kat dunia lain..ya Allah..berilah aku kekuatan..berilah aku peluang untuk tebus semuanya apa yang dah aku buat semuanya salah belaka..
serasa nak pejam mata lama-lama biar tak ada yang rasa sakit bila berdua dan bersisi kan aku.
serasa mahu berada di kejauhan dari semua-semua yang bersisi kan aku..
serasa mahu jerit kan segala-galanya yang aku tidak sempurna dan aku tidak punya apa-apa.
serasa mahu pergi ke tempat emak dan luah segala-galanya pada dia.
itu semua rasa-rasa yang tongong yang ada dalam diri aku sekarang.
itu semua rasa-rasa yang terlalu membuatkan aku mendam dan diam.
itu semua rasa-rasa yang mampu aku ukir senyuman sengsara dari hati aku.
itu-itu dan ini-ini yang mana mampu aku kembalikan rasa sayang dia bagai dulu
yang ada sekarang hanya pasrah dan bukan rasa yang tulus.
mengharapkan kesefahaman yang kian hilang katanya
yang katanya aku ini seorang budak-budak yang umpama tiada akal dan tidak matang
yang katanya aku ini sangat menjengkelkan
yang katanya aku ni terlalu memaksa dalam semua hal
yang katanya aku ini suka mencuri masa dia untuk bersama keluarga
yang katanya aku harus berdiam bila dia berkata
yang katanya aku ini terlalu angkuh dan ego
yang katanya aku ini bukan-bukan
*diam*
*terus diam*
*senyap*
*bisu*
*terus mendam*
*terus..air mata yang meneman*
kasih,
biarlah jiwa ini pergi
biarlah aku ambil separuh jiwa ini dan pergi
aku tinggal separuh lagi bersama kamu
kasih,
tak aku minta bulan dan bintang lagikan matahari
kasih,
aku cuma mahu engkau yang dalam hati engkau itu adanya Tuhan
aku cuma mahu engkau kenalkan aku ini pada Tuhan yang sangat sayang kan kita
aku cuma mahu engkau yang seadanya engkau tidak perlu berlebih-lebihan
aku cuma mahu engkau yang adanya aku ini walau sekelumit mana letak didalam hati engkau itu
aku cuma mahu engkau yang dulunya boleh berkongsi apa saja apa mahunya
aku cuma mahu engkau 100% engkau.
kasih,
terlalu banyak pinta aku bukan?
tapi satu yang benar-benarnya aku minta...
keberadaan kamu disisi aku..
*cukup*
Posted by honey at Friday, March 19, 2010 0 comments
Friday, February 26, 2010
masih
sampai saat ini, sampai hari ini..
aku masih disini.
kerja di syarikat yang sama,
cuma lokasi yang berbeza
alhamdulillah Allah permudahkan segala urusan
terima kasih Allah
dan untuk diri ini juga
masih menyintai insan yang sama
tanpa rasa jemu
tanpa rasa sangsi
semoga jodoh ini panjang sampai ke akhirat
ku mohon itu untuk kebahagian kami
cukuplah hidup yang disempurnakan dengan bahagia
apa adanya..
insyaallah..
Posted by honey at Friday, February 26, 2010 0 comments
Wednesday, February 3, 2010
hari seterusnya
semalam balik keje agak awal
terlalu letih semua badan
dari otak sampai hujung jari kaki
sangat malas nak berfikir sebab dah terlalu serabut
sampai la hari ni..masih serabut
apala aku nak buat
segala macam cara dah aku buat
tapi macam tu juga
aku penat
letih
Posted by honey at Wednesday, February 03, 2010 0 comments
Tuesday, February 2, 2010
semalam dan hari ini
dua hari yang berbeza
pada nama pun dah nyata perbezaannya
dan untuk kesekian kalinya aku terima semua rasa
semua rasa yang jadi satu BENCI!
aku memang perempuan perak lagi bodoh dan hancur
kalau itu yang dah nyata dari awalnya kenapa kau cari aku?
kau dah nampak tapi kenapa kau tak biarkan
bunuh kan saja perempuan macam aku ini
apa lagi gunanya untuk kau simpan?
aku ni sampah kau tau?
kau sudah tau lama bukan?
aku ini memang sampah
tapi ada aku kesah?
sampai mati pun aku tak pernah kisah apa kau nak pandang aku
ini hidup aku
kalau kau punya keluarga yang terbagus dalam hidup kau
untuk kau dapat segalanya dengan mudah
tapi aku
aku punya BAPAK yang terbaik dalam hidup aku dunia aku akhirat aku
nokhtah.
aku tak punya sesiapa selain dia.
dan Tuhan itu satu
yang juga sayang pada aku
tak pernah membenci aku
yang setia mendengar segala macam rasa dari diri aku
kerana DIA yang menciptakan semuanya
dan DIA juga yang akan merenggut semuanya
kalau kau rasa punya hak untuk segala macam rasa.
aku juga punya yang sama
semua rasa yang sama
yang dah pun menjadi satu- BENCI!
kebodohan aku di tahap maksimum
memang sial!
Posted by honey at Tuesday, February 02, 2010 0 comments
Monday, February 1, 2010
010210
salam pembukaan..
tersangat sibuk dan serabut sampai aku takde masa dan idea untuk blog sendiri.hari ni aku paksakan juga.dah masuk bulan ke dua dua ribu sepuluh ni.dan aku?apa kes?aku ok.setakat ni alhamdulillah ok.cuma sebelum2 nih agak sibuk sebab ofis aku pindah.dan aku ikut sekali pindah tapi mungkin hanya untuk sementara waktu.sebab terlalu jauh dan aku tak nak susahkan sapa2 termasuk kawan kerja sendiri.tambah pulak akak aku takde yang nak tolong.terpaksa berkorban.insyaallah ada hikmahnya.
dan unutk dua ribu sepuluh ni aku bersyukur sangat sebab acap dah dapat keje.alhamdulillah..walaupun agak jauh dari rumah tapi sedia maklum dia rela berulang alik..alhamdulillah..tahniah..
dan hari ni,satu februari dua ribu sepuluh, ulang tahun hubungan kami yang ke empat..alhamdulillah..semuanya berjalan lancar..kami masih menunggu hari.hari yang bahagia mungkin.insyaallah..minta2 doa kami dimakbulkan dan Allah permudahkan segala urusan..aminn..
takde sambutan takde makan2 or hadiah.tak penting sebab bagi aku yang penting keikhlasan hati masing2..cukupla dua hari lepas berjumpa.hilang juga rasa rindu..
cukupla pasal aku dengan dia.
family?awal tahun hari tu abah sakit sampai masuk hospital.aku cuti dua hari untuk awal tahun.alhamdulillah bos memahami..syukur sangat2..dan dalam masa dua hari tu abah pun dah boleh keluar wad..ya tuhan..aku bersyukur sangat2 pada engkau..terima kasih sebab memberi kemudahan kepada abah.masa dengar abah sakit aku dah rasa macam gelap sekjap dunia aku.macam2 aku fikir.tapi cuba atasi semua fikiran2 yang serabut tu.yang penting malam tu juga balik..kaki abah bengkak sebab gaot + kuman dalam paru-paru, kolestrol tinggi..berjalan pun terpaksa dipapah sebab dua2 kaki bengkak sangat2..kakak aku pun sama tak sihat. dugaan..syukur semuanya dah berakhir..cuma sekarang abah kena jaga makan, kena ambik ubat ikut masa.supplement pun kena ambik gak..takpela.as long as abah bertambah sihat..semoga panjang umur dan sihat-sihat selalu.abah kena kuat semangat ok!huhuuu..i love u so much..
selepas ni apa yang jadi kita tungguuuuuu...oqay! doakan aku dan acap panjang jodoh dan dilimpahi rezeki serta dilindungi Allah selalu..amin..doakan kalian juga begitu..sayang semua..
nota kaki: selamat ulang tahun sayang...
Posted by honey at Monday, February 01, 2010 0 comments
Wednesday, December 30, 2009
makinlamamakinrasanakmati
jiwa kacau
jiwa tak karuan
aku tak tau nak pk apa
berkecamuk
tiap apa yang aku cakap salah
semua pun
semua pun kata aku cakap tak guna otak
tak pernah fikir apa yang nak di cakap
semua pun salah aku juga
aku ni apa ha??
tunggul agaknya yang tak boleh cakap apa-apa
tak boleh bersuara untuk pada apa yang diutarakan
dibaratkan ditimurkan
semua nya aku kena ikut saje
EMO?
ye aku memang emo
segala nenek emo ada dalam diri aku sekarang
lau aku pegang parang konpem aku dah bunuh diri sendiri
bukan orang lain
sebab aku rasa aku ni macam perosak kebahagiaan orang lain
porak perandakan orang lain
semuanya pun aku
aku punca orang lain kena marah
aku punca orang lain dipersalahkan
betapa tak gunanya aku ni hidup
kenapala abang2 mak tak bawa aku sekali pergi?
biarlah orang nak kata aku ni gila
tak waras
memang itu aku
akal cetek
tak pernah berguna
macam bawa sial pun ada
harap maaf
Posted by honey at Wednesday, December 30, 2009 0 comments
Monday, December 28, 2009
another new year come
feel to fall..
and a road to be taken
itu yang aku rasa sekarang
tak semuanya mudah
tak semuanya indah
tak semuanya payah
aku redha dengan semua kepergian
aku ikhlas merelakan
aku terima apa jua alasan
aku betah semua cacian
sebab aku masih mahu hidup
masih mahu menghirup
masih mahu berteduh atas limbungan kasih yang redup
biarpun antaranya tak dapat aku kucup
kemungkinan yang memungkinkan sangat menyesakkan nafas
sangat menghimpit perasaan
minta untuk dipermudahkan segalanya
biar aku terus merasa lega dan lena
dan selamat tinggal untuk setiap saat dan masa dan juga tarikh-tarikh yang pernah satu waktu terlalu menyesakkan dan menyiatkan.
aku tak berharap tapi aku meminta agar another new year come nanti beri aku satu kepuasan, kebahagian dan ketulusan hidup yang aku cari.
amin.
notahati: doa agar kalian semua terus dilindungi dan dicintai yang Maha Esa..
Posted by honey at Monday, December 28, 2009 0 comments
Friday, December 4, 2009
final
dah sampai bulan 12..dan semakin jarang untuk post blog..x ada ap yang menarik untuk di cerita, dikonsi dan sebagainya..
*dan sebagainya*
ayat yang paling popular masa sekolah dulu bila buat karangan..konpem2 ada ayat ni untuk panjang2 kan ayat..hahaha..aku rasa bukan aku sorang yang suka guna perkataan tu kan?hahahha!
banyak lagi sebenarnya ayat2 yang diguna pakai dalam karangan sekolah2 ni dulu..tapi aku tak ingat..sebab aku buat karangan ni dari hati..sebab tu bila time peksa konpem2 aku tak ambik karangan fakta..aku lebih suka karangan mereka-reka dan merapu-rapu nih..i likeeee...heheeehehe..dan sekarang juga aku tengah merapu dalam blog ni..
bukan apa, aku sebenarnya agak tensi..tensi dengan life aku sendiri..bukan tensi sebab orang lain..tapi be serius aku tensiiiiii!!!!! yang tak dapat dibendung lagi..yang mampu aku buat cuma diam..diam dengan berfikir..bukan diam kosong..aku tengah fikir mana aku nak cekau duit nak bayar deposit umah lau konpem aku pindah..mana aku nak setup umah sewa tu lau bos aku sendiri tengah angin puting beliung sekarang ni gara-gara maid dia dah berhenti keja..dia punya stress tu sampai 1 company effect..alhamdulillah ada juga side income yang tak seberapa tu..aku terpaksa la ikat perut lepas ni..hahahaha..kurus2..semakin sewel nampaknya..
dah masuk cerita lain dah..banyak benda aku nak settle bulan ni..serius banyak!dan banyak duit nak pakai..tapi aku lebih pada yang memerlukan..segala kehendak aku sendiri aku tolak tepi dulu..fikir mana yang penting je..takpela..hari ni hari mereka..mungkin satu hari nanti hari aku kan?sapa tau?
*ada sapa-sapa mau ikut berbaring di tengah2 highway?*
notakasut: aku nak beli kasut baru..tapi mungkin terpaksa lupakan dulu..huhuu..saving tu penting..aku ni dahla pengecut!
Posted by honey at Friday, December 04, 2009 0 comments
Friday, November 20, 2009
mengalah
agak lama aku tak post blog..
sebab kan kebizian yg tak berapa bizi..
dan hangin badan yang sama cam cuaca sekarang
apa yang aku boleh buat, aku cuma tunggu masa yang sesuai
masa yang sesuai utk aku blah..
aku tak nak cari gaduh lagi dah.
aku tak nak bermasam muka or ada rasa tak puas hati antara satu sama lain
dah cukuplah aku bercakap itu ini
sampai masa aku pergi dan diam
biarlah aku tentuka jalan hidup aku sendiri
susah ke senang ke, aku tanggung sendiri
aku dah penat jadi badut..
ye..badut gemok
badut yang happykan orang,
tapi org tak tau badut tu nangis ke x.
i'm learning from my eyes..
aku dah tak mampu nak sangkal semua ayat2 yang keluar dari mulut dia
mungkin sebab silap aku juga
tapi apa kan daya..sebab tiada siapa yang berbuat apa2
dan sikap nya semakin menjadi-jadi
aku cuma boleh doakan suatu hari nanti dia akan menjadi manusia yang berguna
hopefully..aku cuma boleh mengharap..
dan harapan itu aku serah pada yang lebih berkuasa..
pada yang lain2 jua aku doakan yang sama
tak lama lagi raya haji
raya korban dan aidiladha..
semua dalam 1 hari tapi punya banyak nama
dan segala perasaan yang aku korbankan..aku redha
lagi sebulan setengah dah masuk tahun yang baru..2010
dan aku masih single..hehehe..
bila agaknya akan double?
wallahua'lam
doakan aku semua-semua
^.^
nota jari: tersangat tak sabar nak balik kampung..
Posted by honey at Friday, November 20, 2009 0 comments
Tuesday, November 3, 2009
2,3 hari pasal makan
whoopppiieeee!!!
dah bulan November dah..sekejap sgt neh..
dan aku masih belom cakap kat akak aku yang aku akan follow company aku ni pindah ke Balakong and aku kena la cari rumah sewa..
same goes to my bf..dengan dia pun aku belum cakap lagi..aduhai..
ikutkan rasa hati takmo la duk tempat lain..
tp nak wat camne kan..
aku kena juga buat mcm ni..lau x sampai bila?
tapi rasa serba salah juga sebenarnya
Tuhan, beri aku petunjuk....aku buntu..
ikutkan company akan pindah bulan ni
tapi masa2 ni xde tanda2 pun lagi..
mungkin agreement belum settle..
tapi yang pasti next year dah beroperasi di tempat baru..
hopefully aku berjaya berdikari duduk sendiri..
aminn...
dan juga disebabkan ini mungkin, lately ni..aku asyik rasa nak makan..
makan dan makan..makan lagi..huhuu..
selera macam org gila
aku pun tak tau kenapa
tension kot..tapi.. entahla..
aku perlukan terapi hujung minggu nampaknye ni..hehehehe
nota keyboard:
pohon restu dari abah n family, doakan aku berjaya dalam apa yang aku buat sekarang..
Posted by honey at Tuesday, November 03, 2009 0 comments
Saturday, October 31, 2009
ish..entahla..
dari malam tadi bila dia cakap itu dan ini aku terus bungkam diam..
diam sampai tak tau nak cakap apa selain dari respon "ermm.."
itu je..bermakna, aku dah teramat jengkel pada empunya suara..
dan kenapa dia menjengkelkan sangat..?
aku tak faham..
memang-memang aku tak faham..
kenapa setiap kali apa yang dia respon terlalu menyakitkan hati..
sebab..setiap apa yang aku buat bagi nya tidak sempurna..
langsung tidak..
dan kenapa aku boleh terima dia sesempurna nya dia walaupun dia memang tak sempurna tanpa dia sedar..
tanpa dia sedar yang dia pun selalu juga lukakan hati aku?
dan dia cuma sedar yang aku selalu menyakitinya..
tidak faham tentang dia?
harus aku memberi faham sedangkan aku sudah memahami yang kau tidak suka akan begitu dan begini?
harus aku memberi terang walhal kau sudah terang-terangan jelas dengan segala-galanya?
tolong plis, aku tidak minta apa-apa harta benda..cuma satu pemahaman yang kau dah menyakiti hati perempuan ini dan atas alasan kerana aku yang pinta untuk kau berkata-kata..
dan dengan balasan kau katakan, "right after dis i'll talk no more"
apakah?
aku..terpana..
aku..terdiam..
aku..terpempan
aku..membungkam..
nangis tidak, ketawa pun tidak..
sebab..masih aku fikirkan..salah aku kah?
sedangkan aku yang terasa sakit di hati..
salah aku kah?
sedangkan aku yang berupaya untuk tidak menyakitimu..
menjaga setiap bicara..
bagaimana kamu sebenarnya?
mahu yang hitam kah atau yang putih kah?
aku betul-betul tak faham..
----------------------------------------------------------
*otak terus ligat..
andai penulisan ini dapat melegakan jiwa dari semua rasa..
aku rela berdiam begini dan berkata hanya untuk diri sendiri kalau itu pun yang kau suka..dan suka aku bicara kan yang aku suka kau berkata, aku suka mendengar suara kau..sebab aku sayang kan kau dan sebaiknya aku cuba jaga setiap pertuturan..bukan mahu jadi hipokrit..tapi itu aku..kalau aku bisa berubah kenapa kan tidak kau?
jangan kau manis bicara tentang itu dan ini sedangkan kau tak pasti apa isi..
hey..aku tau siapa engkau..aku tahu setiap inci diri kau..tapi bukan aku untuk kasi malu sama engkau...harap maklum..
nota telinga: tiap yg aku dengar aku semat..aku jadikan pedoman..supaya bila sampai masa nanti kau akan rindu untuk berkata yang positif-positif tentang seorang aku..bukan aku ini minta untuk disanjung..cuma kerana aku kandung rasa sayang seorang aku pada diri seorang engkau...
Posted by honey at Saturday, October 31, 2009 0 comments
Thursday, October 22, 2009
hujan lebat mencurah kini..bagaikan tiada henti..
kat luar dan dalam..
aku rasa aku prefer duk kat luar tu kalau aku tidak bekerja sekarang
sebab kat luar hujan sangatla lebat..
kan seronok dapat mandi hujan macam dulu2..
kepingin sangat untuk semua itu..
tapi semua tu kalau kat kampung adalah sangat seronok..
miss my gud old days..
sejuk penghawa dingin adalah sesuatu yang menyakitkan berbanding dengan sejuk air hujan..
sebab utk 3 hari berturut-turut aku sakit tanpa ada yang tahu..
biarlah aku diam..
untuk apa bercerita kalau tiada yang mendengar..
kalau ada pun mungkin si dia dan dia..
terima kasih..
dan sebab hujan..aku rindu pada adik beradik aku
yang 5 daripadanya adalah abang dah pergi untuk selamanya..
yang tinggal kami 5 yang perempuan yang mana aku adalah yang terakhir selepas mereka2
dan juga yang belum bersuami
belum punya kerja tetap dan bakal tidak punya pekerjaan entah untuk berapa lama mulai tahun depan..(aku harap ada pintu rezeki untuk aku)
dan masih berkira2 untuk memulakan sesuatu pekerjaan sendiri yg belum pasti bila akan bermula..
disebabkan itu jugala aku tinggal dengan salah seorang kakak..
dah 2 tahun disini..
tapi mengertinya aku seorang yg tidak punya tempat tinggal sendiri,
transport sendiri..dan tiada keyakinan diri
haih*
dan semakin aku perhatikan..
ada kakak2 yang mula berubah..
yang seperti menjauhkan diri..
macam ada rahsia disebalik kata..
cuma aku berbuat biasa..
ada pulak yang hanya nampak salah aku di matanya..
sedangkan baiknya aku dia buat2 buta..
Ya Tuhan..aku tidak minta dibalas..
tidak minta aku pada dia utk nampak kebaikan aku
cuma jangan la dia nak ungkit-ungkit segala..
dan semalam aku sakit yang teramat sampai aku tak peduli tentang apa-apa
makan, mandi, budak mengaji, kerja-kerja rumah dan segalanya..
aku betul-betul rasa sakit yang amat dan aku tidur tanpa bangun..
aku sedar-sedar jam 7 pagi tadi..
12 jam aku tidur..
and i really got my dark room, the blanket and the pillow..
sweet dream sayang..
hati aku betul-betul luluh..
nota hati: biar disimpan segala rasa agar menjadi rahsia sebab tiada yang mahu merasa semuanya..
Posted by honey at Thursday, October 22, 2009 0 comments
Wednesday, October 21, 2009
kekasih yang tidak dianggap
aku mentari tapi tak menghangatkanmu
aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan
selalu itu yg kau ucapkan padaku
reff:
sebagai kekasih yang tak dianggap
aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan
repeat reff
sebagai kekasih yang tak dianggap
aku hanya bisa mencoba bersabar
ku yakin kau kan berubah
the whole day just like a grey sky..
serius i'm not in a gud mood..
no heart to talk to anybody..
no feel to smile..
because it's to hard for me to create a smile
cause it pain..really pain..
and i just want lay down in the dark room with the blanket n the pillow..
hoping someone come to my side and be with me till the pain gone~~
Posted by honey at Wednesday, October 21, 2009 0 comments
Tuesday, October 20, 2009
hari ini dan semalam, hari ni bertambah serius
semalam boleh melantak lagi walaupun perit terasa
hari ni, langsung..masuk air pun sakit nye lemah gigil satu badan
aduhai..selera mula mati..
tapi sedang kosong yang amat kosong..
perlu dikuatkan juga untuk membuka rongga yang satu itu..
walau gigil mana sekali pun perlu diisi yang kosong itu
dan bila seluruh tulang belulang mula nak berselisih
aku jadi keras..kaku
duduk tak kene, berdiri tak kene rasa mau berbaring lena..
mungkin sebab keterlanjuran mulut berbicara untuk tempoh 48 jam kelmarin,
nah, sudahnya ko dapat hadiah dr Tuhan!
ampun ya Tuhan..
ampunkan aku..
aku tau tidak seharusnya aku begitu..
nota tekak: len kali jgn sesuka hati nak memaki..Allah bayar cash je sekarang..renung2 kan dan selamat beramal!
Posted by honey at Tuesday, October 20, 2009 0 comments
Monday, October 19, 2009
terapi hitam
keadaan: sangat sejuk
mode: sangat sakit kepala, sakit sampai ke dalam tekak
mood : no mood at all
dan : serasa mahu berbaring diatas tar hitam selepas hujan..mesti indah sangat bau nye..
*alamak! bos ada depan mata!
huhuuu..saspen..
aku betul-betul macam dah tak betul..
aku rasa nak tido 12 jam tanpa henti..haha!
tapi betul, rasa longlai gemalai badan ni..
tapi tiada siapa tahu kecuali Allah..
ya betul! tak ada siapa nampak..
aku letih, aku penat, aku tak cukup tido, aku tertekan..
Alhamdulillah, Alla masih ada menemani..terima kasih..
lagi 5 minit nak balik..
aku pun dah lupa apa aku nak buat balik nih..
i need some energy~~plis..
hari ni, semalam, berbakul2 aku memaki..
semua pun dalam hati..
akibat 2 orang insan yang tak sekolah ataupun tak habis sekolah yang amik seat aku n balak aku masa nak tengok PAPADOM, lepas tu buat2 tak tau, senang cerita diorang BODOH!
ikut aku nak jerit je kat telinga dia.
gaduh pun gaduh la..
yang penting aku puas!terlebih ajar punya orang
seb baik balak aku ada dowh!
kalau tak..grrrr..
dah time tengok, ada pulak mak bedah mana entah kecoh mulut atas bawah ikut satu2 dialog dalam citer.."oi makcik! lau dah tengok tu diam2 ar!" kecoh!
lagi la sengal, jantan mana entah yang tak reti silent handphone, ikut hati aku bg makan kasut saiz 8 tu baru tau..
serius aku marah..
dah la masuk lambat 10 minit..
jadi pulak macam2 hal..
haih..
dah la sebulan sekali je boleh keluar merayap sesuka hati..
huh!
dah la aku nak balik..
nak tido (kalau boleh)
nota kasut: kalau aku jumpa lagi orang2 macam tu, aku make sure dia makan kasut yg aku pkai tu!
Posted by honey at Monday, October 19, 2009 0 comments
Friday, October 16, 2009
aidilfitri lalu..


hanya sedikit yang hendak dipertonton..
sangat terkilan sebab kamera yang ada mengalami masalah teknikal..
so, gambar bersama abah, dihari raya pertama hilang macam tu jer..
tak apala..insyaallah ada yang lagi indah dari itu..
Posted by honey at Friday, October 16, 2009 0 comments
dan disini aku
gila lama aku tak update blog sendiri
kalau rumah ni konpem dah bersawang..
tak ada banyak cerita nak di publish..
walau pun hakikatnye banyak bercerita dalam hati jer..
sebab aku tak reti nak luahkan macam ni..
dan terkadanag aku lebih suka diam jer..
hmmmm..
raya kali ni tak berapa happening..
tu yang aku boleh cakap..
dan aku da update pasal raya semua kt facebook..
tak nak banyak cerita biar gambar je yang bercerita
apa yang penting bagi aku, tengok abah tersenyum..
happy, gembira, bila dia tengok anak2 cucu2 ada depan mata
walaupun anak2 lelaki semua dah tak ada..
semua ikut mak..
dan anak2 pempuan tabah macam abah kan?
hehehe..insyaallah..
i'm mean it..
aku bercerita pasal isi hati aku..
tapi tidak semua..
sebab aku tak reti nak tulis berkias2..
yang ada pun semua direct to the point..
nak ber melankolik ke metafora ke flora n fauna ke serius aku tak reti..
sebab aku memang kurang subjek2 macam tu..
bagi aku biar pahit, pedas tapi sekurang2 nye kita tahu rasa yg sebenar daripada kita tertanya2 apa rasa nye..hmm..
kalau rasa manis, manis la dia
kalau rasa masam, masam la dia..
ok, nanti2 aku update lagi..
bukan ada orang baca pun kan..
hahahha..
my pride is my priority..
wassalam..
nota jari:
ahad ni biirthday my sister..happy besday to u sis Intan..hopefully u'll get what u want, what u've dream to be realize..love u alwiz..=)
Posted by honey at Friday, October 16, 2009 0 comments
Weblog Popular 1Malaysia.
Denaihati ingin mencari Weblog Popular 1Malaysia dalam jutaan weblog di Malaysia. Hadiah yang ditawarkan adalah lumayan!
Kontes hebat ini disponsor oleh sponsor2 yang hebat juga:
SAUDACARE, ANISHA ONLINE MALL dan One Malaysia Blogshops (Directory Blogshop Malaysia)
Saya suka dan amat tertarik untuk membaca blog Fynn Jamal atas sebab setiap entri yang beliau publish di blogspot ini sangat menyentuh jiwa setiap yang membaca..gaya penulisan dari metafora nya sangat sesuai dan bahasa yang digunakan terlalu simbolik..
Saya tahu contest Weblog Popular 1Malaysia dari blog Precious
Jom join Weblog Popular 1Malaysia.
Contest ini tamat jam 12.00 am pada 30/10/2009.
Posted by honey at Friday, October 16, 2009 0 comments
